Toekomstbouwers 2020 #2: DGBW Editie

In aanloop naar de Dutch Green Building Week van 2020 bracht Dutch Green Building Council een speciale extra editie van het digitale magazine Toekomstbouwers uit. De editie staat volledig in het teken van het thema van de week ‘Made In Holland’ en is gevuld met verhalen uit de achterban van DGBC. Samen zetten zij de goede voorbeelden uit de gebouwde omgeving in de etalage en vertellen ze wat er nodig is hoe Nederland zijn rol als gidsland terug kan pakken.

Duurzame koplopers aan het woord

Zo is er een uitgebreid verhaal met ABN AMRO, die zich voor de tiende keer op rij als hoofdsponsor verbindt aan de Dutch Green Building Week, legt Bram Adema uit hoe hij met CFP Green Buildings bijdraagt aan de verduurzaming van duizenden de panden in het Verenigd Koninkrijk en benadrukt Stichting de Groene Stad nog maar eens het belang van groen tussen alle stenen die ons land rijk is. Daarnaast laten KONE, Dura Vermeer, a.s.r., DLA Piper en de Gemeente Rotterdam zien hoe zij toewerken naar een duurzaam gebouwde omgeving.

Maak kennis met de talkshowgasten

Maar er is meer. Zo maak je kennis met enkele gasten die tijdens de talkshows hun opwachting maakten. En dat was tijdens deze jubileumeditie een indrukwekkend gezelschap. Zo lees je onder meer over de duurzame beweegredenen van Frans TimmermansLouise Vet (bioloog en hoogleraar ecologie), Coen van Oostrom (EDGE) en Cristina Gamboa (CEO World Green Building Council). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bekijk het magazine hier

 

Gerelateerd

Building Life ambassadeur Sven ’t Hart is junior adviseur bij adviesbureau Merosch.

'CO2-gestuurd bouwen is nog een relatief onbekend onderwerp'

Intentieverklaring markeert een samenwerking tussen 14 vooraanstaande ketenpartners uit de ontwerp-, techniek- en bouwsector, gericht op de praktijktoets Milieuprestatie Gebouwen (MPG).

Unieke samenwerking tussen ketenpartners voor Praktijktoets MPG

Adviesbureau De Groene Jongens adviseert bedrijven en gebouweigenaren bij hun verduurzamingsprocessen.

Duurzaamheid als hoogste doel: adviesbureau De Groene Jongens wil altijd meer impact maken