ABN AMRO hoofdsponsor van de Dutch Green Building Week

ABN AMRO heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan de Dutch Green Building Week (DGBW). Deze week vindt plaats van 26 tot en met 30 september. Op verschillende locaties in Nederland wordt tijdens deze week aandacht gevraagd voor het verduurzamen van de gebouwde omgeving. Het thema van de zesde editie van de DGBW is ‘impact’. “Gezien onze activiteiten op het gebied van duurzaamheid, onze ambities op dat vlak en de kennis die wij met onze Real Estate Clients willen delen, past het sponsorschap van de DGBW uitstekend bij ABN AMRO”, aldus Richard Kooloos, Hoofd Duurzaam Bankieren bij ABN AMRO.

Betere wereld 

ABN AMRO wil graag bijdragen aan een betere wereld. Kooloos: “Wij zijn ervan overtuigd dat het verduurzamen van vastgoed een belangrijke bijdrage kan leveren aan deze doelstelling. Een doelstelling die we samen met onze klanten en partners willen realiseren. Met het hoofdsponsorschap van de Dutch Green Building Week willen wij onze betrokkenheid tonen en in gesprek gaan met onze relaties over de versnelling naar een duurzamere vastgoedmarkt.”

Thema is impact

Het thema van de Dutch Green Building Week is ‘impact’. De congressen, workshops, seminars en andere activiteiten tijdens DGBW zullen zo veel mogelijk ingaan op wat nu werkelijk de impact is van duurzame maatregelen in de bouw- en vastgoedsector. Richard Kooloos laat weten: “ABN AMRO is een grote financier van de vastgoedsector, zowel voor de ontwikkeling van nieuwbouw als bij het financieren van de bestaande bouw. We kunnen daarmee impact hebben. Het is onze ambitie om de transitie naar duurzaam vastgoed te versnellen door ruim 300.000 m2 vastgoed te transformeren, 30% A-labels in de vastgoedportefeuille te krijgen en 30 landmarks te financieren.”

Focus leidt tot resultaat

Met deze ambitie en impactvolle maatregelen wil de bank eigen klanten en relaties stimuleren de omslag naar duurzamer vastgoed te maken. “Een week als deze is hierin belangrijk, omdat je in een korte tijd alle aandacht voor duurzaam vastgoed kan vragen. Zo willen we ook de ervaringen met het verduurzamen van ons eigen vastgoed delen. En om handvatten mee te geven, niet alleen qua bouw, maar ook qua financiering. Focus leidt tot resultaat”, aldus het Hoofd Duurzaam Bankieren.

Zesde editie

Annemarie van Doorn, directeur van de Dutch Green Building Council kijkt erg uit naar de komende Dutch Green Building Week. “Het is de zesde editie in successie, en ook de zesde keer dat ABN AMRO partner is van de DGBW. Qua thematiek wordt het erg interessant. We zijn nu in een fase beland waarin we moeten laten zien wat we waard zijn, letterlijk dus: impact leveren.”

Sponsoren

Naast ABN AMRO (hoofdsponsor) ondersteunen a.s.r., Daikin, Forbo (Gouden partners), Interface, CFP, Kone, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, Rockwool, Unica (Bronzen partners), Cobouw, de Architect, Property NL en Vastgoed Journaal (Mediapartners) de Dutch Green Building Week. Gemeente Utrecht en de Economic Board Utrecht zijn facilitair partner, Jaarbeurs Utrecht is host. Op www.dgbw.nl is meer informatie te vinden over de week, het aanmelden van activiteiten en de sponsorpakketten.

 

Gerelateerd

Youen: “Voorzien in de eigen energiebehoefte is de kracht van de energietransitie”

Youen: “Voorzien in de eigen energiebehoefte is de kracht van de energietransitie”

Zo verduurzaamt TNO 205.000 m² vastgoed, van kantoren tot laboratoria

Zo verduurzaamt TNO 205.000 m² vastgoed, van kantoren tot laboratoria