Algemene voorwaarden evenementen

Algemene voorwaarden bijeenkomsten

1. Kosten

De tarieven van betaalde bijeenkomsten zijn te vinden in de online agenda op www.dgbc.nl. De kosten voor de bijeenkomst dienen voldaan te zijn binnen 30 dagen na factuurdatum De factuur zal worden verstuurd naar het door jou opgegeven factuuradres. Je bent zelf verantwoordelijk voor het juist opgeven van de facturatiegegevens, inclusief eventueel benodigde opdracht- of inkoopnummer. Betaling van de facturen geschiedt in Euro’s.

2. Annulering door deelnemer (indien betaalde bijeenkomst muv FLP)

Kosteloze annulering is mogelijk tot 2 weken voor aanvang van een betaalde bijeenkomst. Annulering dient schriftelijk gedaan te worden, bij voorkeur per e-mail: events@dgbc.nl.

Vanaf 2 weken tot 1 week voor aanvang wordt 50% van het verschuldigde bedrag in rekening gebracht. Binnen 1 week voor aanvang wordt 100% van het verschuldigde bedrag in rekening gebracht. Een no-show betekent dat de volledige kosten verschuldigd zijn en leidt niet tot restitutie of verplaatsing van de inschrijving.

Vervanging door een collega is enkel mogelijk na schriftelijke toestemming van de Dutch Green Building Council.

3. Annulering door deelnemer (indien Future Leaders Program (FLP))

Kosteloze annulering is mogelijk tot  10 weken voor aanvang van het Future Leaders Program. Annulering dient schriftelijk gedaan te worden, bij voorkeur per e-mail: events@dgbc.nl.

Vanaf 10 weken tot 6 weken voor aanvang wordt 25% van het verschuldigde bedrag in rekening gebracht. Vanaf 6 weken tot 2 weken voor aanvang wordt 25% van het verschuldigde bedrag in rekening gebracht. Binnen 2 weken voor aanvang wordt 100% van het verschuldigde bedrag in rekening gebracht. Een no-show betekent dat de volledige kosten verschuldigd zijn en leidt niet tot restitutie of verplaatsing van de inschrijving.

Vervanging door een collega is enkel mogelijk na schriftelijke toestemming van de Dutch Green Building Council.

4. No-show beleid (indien gratis fysieke bijeenkomst)

Mocht je onverhoopt toch niet kunnen komen naar een gratis fysieke bijeenkomst, dan kan je je aanmelding annuleren tot 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst. Je dient jezelf altijd per e-mail af te melden (events@dgbc.nl).

Meld je jezelf binnen 48 uur af of ben je zonder bericht afwezig, dan word je als deelnemer eenmalig een bedrag van EUR 30,- in rekening gebracht en ontvang je hiervoor een factuur. Je mag je altijd laten vervangen door een collega. Dit kost niets extra’s. Wel is het vriendelijke verzoek om dit vooraf te melden. 

Het No Show-beleid is niet van toepassing op online events. 

5. Annulering door DGBC

DGBC houdt zich het recht voor om bij onvoldoende deelnemers de bijeenkomst te annuleren. In dat geval worden, indien reeds betaald, de volledige deelnemerskosten geretourneerd, zonder dat de deelnemer recht heeft op enige verdere (schade)vergoeding.


Bijgewerkt: december 2021

Laatste nieuws

Gemeentelijke aanpak voor wonen en bouwen binnen CO2-budget

Gemeentelijke aanpak voor wonen en bouwen binnen CO2-budget

'Maak BREEAM-NL bewijslast voor voldoen aan groene Europese regels'

'Maak BREEAM-NL bewijslast voor voldoen aan groene Europese regels'

Kantoren Zuidas

Na twee jaar van dalende kantoorkosten flinke stijging verwacht