Webinar - COVID-19 maatregelen in schoolgebouwen: binnenklimaat en installaties

Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden.
Bekijk de agenda voor aankomende evenementen en trainingen.

Na de meivakantie gaan de scholen weer voorzichtig van start. Elke school heeft goed nagedacht over de manier waarop het hervatten van de lessen veilig kan plaatsvinden met nieuwe klasindelingen, roosters, routering, schoonmaakprotocollen, etc. In dit webinar willen we heel praktisch aandacht schenken aan het belang van een goed binnenklimaat op scholen in tijden van corona, en de rol die installaties of ventilatie daarin kunnen spelen.

De overdracht van het coronavirus via de lucht is een route die vanuit recente wetenschappelijke literatuur en vanuit diverse casebeschrijvingen van 'superspread events' als waarschijnlijke route naar voren komt, zeker in slecht geventileerde ruimtes. In het webinar licht Francesco Franchimon (Franchimon ICM) toe wat we weten over deze overdrachtsroutes en tot welke adviezen dat heeft geleid vanuit de installatiebranche (REHVA COVID-19 guidance).


Froukje van Dijken (healthy building specialist bij bba binnenmilieu met een specialisatie op schoolgebouwen) zal ingaan op de praktische toepassing van de installatie-adviezen in scholen’. We bespreken de mogelijkheden en onmogelijkheden met Wichert Eikelenboom, voormalig bestuurder van Voila Leusden (primair onderwijs). Het webinar wordt gemodereerd door Jan Kadijk (Kennis- en innovatiemanager DGBC). 

Het webinar biedt kennis en concrete handelingsperspectieven met betrekking tot een beter binnenklimaat die beheerders en bestuurders van scholen uit voorzorg kunnen overwegen. 

Lees hier meer over de adviezen voor scholen.

 

Dit webinar is onderdeel van de DGBC webinar-serie "COVID-19 maatregelen in gebouwen".

Aanmelden kan hier!

Gerelateerd nieuws

Dagvoorzitter en locatie bekend Paris Proof Congres 2023

Dagvoorzitter en locatie bekend Paris Proof Congres 2023

Groene spelregels uit Europa: het wat, hoe en waarom van de EU Taxonomie

Groene spelregels uit Europa: het wat, hoe en waarom van de EU Taxonomie

Schrijf je in voor het Future Leaders Program 2023

Schrijf je in voor het Future Leaders Program 2023