ABN AMRO hoofdsponsor van bijzondere jubileumeditie DGBW

ABN AMRO is voor de 10e keer de hoofdsponsor van de Dutch Green Building Week. De jubileumeditie zal een bijzondere week worden, met bijdragen van nationale én internationale duurzame leiders en experts.

Allereerst is DGBC blij om Robert Swaak te verwelkomen. De kersverse CEO van ABN AMRO zal met talkshowpresentator Twan Huys en DGBC-directeur Annemarie van Doorn in gesprek gaan over de duurzame stappen die de bank zet. Ook zullen zij bespreken wat de rol is van Nederland op de wereldwijde verduurzamingsagenda, gezien het thema van de week: #ActOnClimate #MadeInHolland.

Talkshow

Robert Swaak zal aanschuiven tijdens een zogenoemde DGBW Green Talks. Deze talkshow wordt door DGBC online live uitgezonden. Naast Robert Swaak komen er belanghebbende kopstukken uit de gehele sector: van klimaatgezant Marcel Beukeboom tot WorldGBC CEO Cristina Gamboa en van Woonstad Rotterdam CEO Maria Molenaar tot Urgenda-voorvrouw Marjan Minnesma. Tijdens de talkshow zullen de gasten in gesprek gaan over hoe Nederland zijn rol als gidsland kan terugpakken, welke mooie voorbeelden we over de grens mee kunnen nemen, maar ook wat we kunnen leren van het buitenland. Bekijk hier het uitgebreide programma van de Dutch Green Building Week. 

Bijzondere week

Het is sowieso een bijzondere week dit jaar. Het merendeel van het programma zal online plaatsvinden. DGBC is blij dat ABN AMRO zich opnieuw aan de week verbindt. “Dit is het moment, meer dan ooit, om de verduurzaming van de gebouwde omgeving te versnellen en de goede voorbeelden in de etalage te zetten”, zegt DGBC-directeur Annemarie van Doorn. “Juist nu. En daarom is het zo mooi dat een organisatie als ABN AMRO zich aan ons evenement verbindt en daarmee onze doelstellingen ondersteunt.” Daarnaast is Van Doorn blij dat de bank zich al voor de tiende keer aan de DGBW heeft verbonden. “Vorig jaar sprak ik al van een duurzame relatie, deze tiende verbintenis onderstreept dat alleen maar!”

Nieuwe energie

Bij de bank is dat gevoel wederzijds. Niina Pussinen van ABN AMRO ziet de jaarlijkse Dutch Green Building Week als hét moment om ‘de krachten te bundelen. “Om kennis uit te wisselen met het netwerk. En om met elkaar energie op te doen om door te gaan met het waarmaken van duurzame ambities. Juist om nu extra energie te genereren is het organiseren van deze tiende editie van de Dutch Green Building Week erg belangrijk”, vindt Niina Pussinen. “Een crisis zoals corona vraagt om meer samenwerking, nog meer dan ooit. In Nederland en beyond.” 

Partners DGBW

Naast ABN AMRO (hoofdsponsor) ondersteunen CFP Green Buildings, de gemeente Rotterdam en de Groene Stad de Dutch Green Building Week. Vastgoedjournaal en PropertyNL zijn mediapartners en KONE, DLA Piper, Dura Vermeer en a.s.r. zijn officiële Supporters. Op www.dgbw.nl is meer informatie te vinden over de week.

Gerelateerd

Building Life ambassadeur Dennis Hauer is architect en directeur bij Urban Climate Architects in Delft

‘Biobased gebouwen voelen beter, zijn gezonder, slaan CO2 op én zijn veel leuker om te ontwerpen’

Provincie Gelderland neemt voortrekkersrol in waterzuinige nieuwbouw

Koplopers waterzuinige nieuwbouw in Gelderland gaan het doen

Scope 3-emissies van vastgoed, bouw en ontwerpprojecten soms wel meer dan 100 keer groter dan scope 1 en 2

Scope 3-emissies van vastgoed, bouw en ontwerpprojecten soms wel meer dan 100 keer groter dan scope 1 en 2